Soustředění Benecko 2021

02.09.2021

1. DEN

Naše soustředění oficiálně začalo v deset hodin dopoledne, kdy se všichni sešli a společně se vydali směr Krkonoše. Cestu na soustředění jsme zvládli v pořádku. Po příjezdu jsme si dali rychlý oběd a rozdělili se na mladší a starší žáky. Mladší vyrazili na procházku po okolí, během které odpovídali na hádanky. Starší mezi tím zjišťovali svou fyzickou zdatnost a rozdělovali se do družstev. K večeři jsme pak dostali výborné pečené kuře, zkusili jsme si novinku - nástup. Poté jsme si nástup zkusili oficiálně. Hned po něm pak následoval večerní program, při němž mladší hráli stolní hry a starší se učili zdravovědu. Následovala druhá večeře a šli se chystat do hajan.

2. DEN

Druhý den na Benecku zahájil dorost výběhem k hotelu Kubát (převýšení cca 220 m) a mladší se mezi tím rozcvičili a připravili na trénink. Dopoledne jsme věnovali uzlům a Dominik nás podrobně seznámil se základy střelby ze vzduchovky stihli jsme také základní průzkum fyzické zdatnosti a starší zdravovědu.  Po obídku si starší zaběhli biatlon a mladší běhali orientační běh po fáborkách. Všichni se vrátili, nikdo se nám neztratil! Odpoledne měli starší střeleckou soutěž a mladší trénovali zdravovědu a zahráli si běhací hru.  Večer nejdříve proběhl oficiální nástup, kde se vyhlásili výsledky a řekli všechny důležité informace a poté se děti vydali na kutě. Pro vedoucí program pokračoval poradou vedoucích a instruktorů a přípravou materiálu na další den.

3. DEN

Ráno jsme začali vydatnou snídaní a po ní se vydali na cestu na Horní Benecko. Tam jsme si půjčili koloběžky a vyrazili na cestu po okolí. Starší žáci jeli na celý den a mladší jen na dopoledne. Díky menší komplikaci po tom, co jedna koloběžka ztratila své přední kolo, jsme museli okruh na koloběžkách zkrátit. Starší žáci tedy za celý den ujeli 22 km na koloběžkách a 7 km museli ujít pěšky zpět na penzion. Mladší žáci pak ujeli 6 kilometrů a po návratu se věnovali lezení po laně, zdravovědě, nebo se naučili zorientovat mapu pomocí buzoly a učili se, jaké skupiny hořlavých látek se hasí nebo naopak nehasí jakým přenosným hasicím přístrojem. K večeři jsme měli výborné borůvkové knedlíky, po kterých se jen zaprášilo. Po nich následovala teoretická příprava.

4. DEN

Dnešní den jsme bohužel nezahájili venku. Pršelo tak moc, že jsme nemohli ani vyběhnout na ranní běh. Nahradili jsme si ho ale fyzickou přípravou. Dali jsme si dlouhou pohodovou snídani a poté jsme šli potrénovat uzlování a udělali několik soutěží o sladkou odměnu. Po výborných špagetách jsme se šli projít a nasbírali spousty hub a borůvek.  Trénovali jsme i, co se čím hasí a nehasí, a po večeři jsme si zahráli uzlovací soutěže s běháním z kopce do kopce.  Nakonec se děti unavily při běhu po fáborkách, kdy si cestou museli zapamatovat co nejvíce technických prostředků požární ochrany a po nástupu šly do hajan.

5. DEN

Dnešní naštěstí slunečný den, jsme opět započali rozcvičkou a výběhem k hotelu Kubát. Po opět delší výborné snídani jsme se vydali trénovat s mladšími střelbu a lezení po laně. Starší si zaběhli několik koleček po louce a mezi tím trénovali lezení po laně. Po obědě a odpoledním klidu jsme si zaběhli a zauzlovali několik týmových soutěží.  Instruktoři pro nás mezitím připravili vracečku, a tak jsme se rozdělili na mladší a starší družstvo dohromady s dorostem a vedoucími. Běhali jsme podle mapy na stanoviště a překreslovaly obrázky, které na nich byly vyznačené. Menší dostali kratší trasu a starší družstvo běželo ještě jednou tak delší. Sice to byla fuška, ale všichni si to užili v plné parádě.  Po večerním nástupu jsme oslavili Daníkovi narozeniny a dali si společně výborný dort.  Pozdě večer děti dostaly těžký přepadový úkol, a to pomoci zraněnému kousek u lesa, ke kterému se dostaly podle mapy. Každé družstvo pacienta dokázalo ošetřit a převést zpět do bezpečí. Nakonec jsme šli všichni zaslouženě po náročném dni spát.

6. DEN

Šestý dem, tedy čtvrtek jsme odstartovali nevstáváním po včerejší noční akci. Na ranní běh vstali jen tři stateční, kteří posbírali vracečku, a tím si odpustili běh ke Kubátovi.  Ti, co nevstali šli o půl osmé na rozcvičku s mladšími a staršími žáky. Po rozcvičce jsme měli, jako každé ráno, výbornou snídani. Starší žáci po snídani trénovali uzlování a mladší, kvůli nepřízni počasí, vyplňovali pracovní listy, z teorie požární ochrany. Následovala svačina v podobě šťavnatých melounů.  Starší potom soutěžili v desetiboji. Tedy v náročné soutěži o deseti stanovištích. Po rajské k obědu jsme si dali polední klid, o kterém jsme se hezky prospali. Odpoledne jako překvapení jsme vyrazili na bowling.  Starší a dorost se vydali pěšky nahoru na Benecko a mladší jeli autem. Starší nabrali v polovině cesty, protože začalo opět pršet. Na bowlingu jsme byli zas v suchu. Nejvyšší skóre získal Domča s celými 121 body, ale ostatní si také nevedli špatně. K večeři jsme si mezitím dali pizzu a poté se vydali, již za sucha, zpět na penzion. Večer jsme zopakovali, co jsme přes den natrénovali, a šli opět spinkat.

7. DEN

Dnešní den jsme započali deštivým výběhem na Skalku a zpět. Doufali jsme v aspoň trochu hezký den, ale namísto toho nám celý den propršel.  Snažili jsme se vytvořit tedy program v suchu. Skončili jsme u her a posilování.  Mladší měli v plánu podzimku (závod požárnické všestrannosti) na nečisto. Kvůli dešti bylo ale možné si zaběhnou jen v okolí terasy a před penzionem a vždy po asi 200 metrech se vrátili do penzionu, kde měli připravené stanoviště. K obědu jsme si na zahřátí dali bramboračku a guláš s houskovými knedlíky. O poledním klidu šli všichni zas na své pokoje a po náročném týdnu odpočívali. Odpoledne proběhlo vyhlášení bodové soutěže. Vyhlásila se umístění a rozdali zasloužené odměny za body, nasbírané v průběhu celého týdne.  Potom se děti dozvěděly poslední odměnu dne. Šli jsme opět do zábavného centra Benecka a všechny děti se mohly vyřádit v lanovém centru. Když jsme se vrátili čekala na nás poslední večeře v podobě lívanců s borůvkami a zmrzlinou.  Na těch si všichni pochutnali s úsměvem na tváři a šli se převléknout. Dnešní závěrečný nástup jsme měli trochu výjimečný. Místo klasických odměn za body dnes každý, děti i vedoucí, dostali svou pochvalu či poděkování.  Mladší i starší složili hasičský slib a naposledy jsme se šli připravit do hajan.

Rádi bychom moc poděkovali majitelům ubytování Alexovi a Štěpánce za perfektní servis a veškerou péči! Rádi se zas vrátíme!!!

Osmý den už nás pak čekalo jen balení a cesta domů do Říčan. Podle ohlasů dětí se jim letošní soustředění velmi líbilo a již teď se všichni těšíme na příští rok.